what’s so special about that date? well, i’m getting married! joke. haha! nope, i’m flying to singapore to watch Sara Bareilles live. yay! yay! yay! yay! yay! although my wallet is shouting, nooooooo!

upon hearing she was performing in asia, but not in manila, i spent a lot of time going back and forth in my head on whether or not to spend an obscene amount of money to watch her live. you already know which one i chose. i always wondered about people who fly in just to watch someone perform? well, now i understand. i just couldn’t let the opportunity to watch her possibly perform this live.

this is my song of the moment, by the way.

oh, and if you’re wondering who i’m watching with? well, i’m flying solo, watching solo and staying at a mixed dormitory hostel. exciting right? hahaha!

as i said earlier, May 11, is there any way for you to come sooner?

i keep complaining that my life’s been sadly flat lately.

and then this happens

i don’t normally make new year’s resolutions but for 2011 i’ll make an exception.

Get back in shape.

disc. i’ve been addicted to ultimate frisbee since 2005 so i don’t know how i was able to live without it for around 7 months last year. since i’ve already signed up for the Bangkok Hat next month and booked tickets for Boracay in march, my self-induced hiatus is going to come to an end. it’s time to strap on my cleats and spend some time sweating it out under the sun!

hooping. last year, i ordered a hula-hoop and some hoop-dance dvds because i was interested in hoop-dancing. but after trying it a few times i tucked my hula-hoop away. after watching some awesome hooping videos on youtube i realized, no pain no gain.

here’s what i have so far:
waist hooping ✔
hip hooping ✔
chest hooping – ouch!
lift ups and corkscrews (basically moving the hoop using my hands) – ouch!
looking graceful while doing it – needs work

i’m far from anything remotely close to presentable buuuut i will commit to this. my soft goal for this year is to be able to chest hoop and do the lift ups and corkscrews consistently. hopefully the gracefulness will come naturally, eventually. haha!

bikram yoga. i’ve always liked yoga. it makes me relax. i tried bikram yoga last year. after the first session, i thought “hmmm… this isn’t for me.” but then i took a second class and i fell-in-love with it. now only if i could get over how expensive it is! i’m seriously considering signing up for the 630am class since it’s cheaper but then it’s a 630am class so i don’t know how i’ll manage that. this week i’ll be testing to see if i could wake up at 6am when i normally wake up at 8am. eeek… wish me luck!

Travel.

be it somewhere new and exotic or somewhere familiar, somewhere local or international… i hope 2011 has some great adventures in store for me!

Take pictures.

it’s such a shame that i haven’t been in the mood or inspired to take picture. with approximately 16 cameras in my collection (i’ve lost count) and a box full of film i really should be shooting more. there’s a blog post i read somewhere (will look for it then link it here) that challenges photographers to load their leica with only B&W film for an entire year and shoot with it. so this year, i’ve decided to load my Fed3B with B&W film and to lug it around. the goal is to finish one roll of film a month. of course, i’ll still be using my other babies during special occasions or trips.

Get organized.

my room’s a mess. my office desk is a mess. my life’s a mess. ay teka, paano nasingit yung huli? haha! anyway, i need to stop being such a pig and start fixing my stuff. first order of business… buy cute organizers! hahaha!

Blog more.

wordpress has this cool new challenge for 2011 to either post something every single day or post something at least once a week. i’m joining the postaweek challenge. here’s to hoping i can keep this up!

Climb a mountain. Cliff-jump.

this has never been part of my bucket list and i never thought it would be. but while watching some kids cliff-jump in samal island during a beach trip earlier this year, i was surprised that i actually wanted to try it myself. i didn’t then because some lady was trying to get me and my friends to pay Php10 for the beach view. duh? siya may ari ng view? hahaha! anyway, i hope i don’t chicken out when given the chance to jump. then again, letting go has always been an issue of mine. ;p

Learn a new piano piece and master my old ones.

no idea yet what my new piece would be but these are some of my old pieces that i want to re-learn and master this year:

  • The Summer of ’42 by Michel Legrand
  • Gravity by Sara Bareilles
  • The Swan by Camille Saint-Saens
  • God Help The Outcasts from Hercules

there are a few others i’ve actually started learning but never really finished. i need to find some time to rekindle my love affair with the piano. piano skills, please come back to me!!!

just ignore drunken-induced rants of mine. they cannot be helped sometimes. ;p

despite my inconsistent bouts of writing, i have always summed up the previous year before proceeding on to the new one. so here’s my tribute to 2010…

DRINKING BUDDIES OF THE YEAR?

definitely my theater barkada. we call each other bfriends, which stands for barkada friends, a term that was coined during the rehearsals for our play. i actually feel guilty because i feel responsible for introducing them to alcohol. whoops! hahaha!

YOUR SONG FOR 2010

Ready To Be Loved – Pasek & Paul (Composers)

something has got to start, i am ready to be loved
someone come steal my heart, i am ready to be loved
i know you’ll find me it takes time
but today i know that i’m ready to be loved ♫♪

i heard this song in a musical, Edges, performed by Ateneo’s Blue Rep and i instantly fell-in-love with it. it’s become one of my happy songs. the sentiment of the song best describes where i’m at right now… i am ready to be loved. ;p

DATE AWARD

my one and only date, nina, pretty much abandoned me when she got a boyfriend. so this award goes to jobelle, who i met during the musical theater workshop as well. we’d meet up after work for late night dinners at north park or kfc then take the mrt home together. she’s in the advertising world so i’ve went to a bunch of her events for support. we’ve been planning a “spontaneous” trip to la union for a while now but it hasn’t pushed through yet. hopefully this year, we’ll be able to do it.

NEWCOMER AWARD – COOLEST NEW FRIEND(S)

so i have been mentioning them a lot already, no surprise here… the bfriends! to quote what i used as a caption in our christmas photo album, “sometimes in life, you join in a musical theater workshop and meet people who burst out into song and dance as much as you do and you fall-in-love with each and every one of them.” a diverse group of people brought together by a common love for music and dare i say it, acting. it’s been fun finally hanging out a bunch with people who love broadway as much as i do and i’m looking forward to having more adventures and trips with them this year!

gimme gimme more, gimme more, gimme gimme more

… and i can’t stop this overwhelming feeling of alone-ness. even after coming from a fun night of catching up with 8 of my high school classmates could not shake this awful feeling off. perhaps that half-shot of bacardi 151 did not help like it was supposed to. i think the saddest feeling in the world is being surrounded by friends and yet feeling completely alone. i am sincerely wishing that this is just the alLcohol speaking.

i’m currently obsessed with…

... victoria's secret lingerie (i really want to buy some and have them shipped here)
... tumblr-ing
... hula-hooping
... learning my old piano pieces again
... expensive stuff i can't afford
... still being kissed ala north & south

That’s the closest to my idea of love: watching the skyline, making out, making mistakes, making believe desire means it’s with somebody else, then breaking up, and, if we’re lucky, forgiveness that comes right before take-off. There, I’ve said it. What more can one want? A lover who loves me as much as the rain. Rain, and, from the opening credits to the closing heart, Gershwin.
~ The Muse This Time by R Zamora Linmark

i love

...broadway;
...poetry;
...ultimate frisbee;
...dancing;
...singing;
...the melancholic sound of the cello;
...playing the piano;
...Frederic Chopin, John Williams and Michael Legrand;
...the rain;
...walking in the rain;
...laughing;
...hanging out with my friends;
...being a girly-girl;
...wearing dresses;
...my naturally wavy hair;
...the sound of waves crashing in the shore;
...pizza and pasta;
...burgers;
...raisin bread;
...blogging;
...reading;
...Cyrano de Bergarac;
...shopping;
...Artic Vodka Melon;
...Jose Cuervo Tequila;
...my lomo cameras;
...taking pictures;
...puzzles;
...sudoku;
...chick flicks that make you believe that finding your one true love is not so impossible; and
...heartwrenchingly beautiful songs that say otherwise

RSS tweet! tweet!

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS tumblr

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

i lurve flickr

tikayiyay. Get yours at bighugelabs.com/flickr